fredag 28 juni 2013

Vänskap?!

Vänskap är något man bör vårda ömt, det är något utöver allt annat. Stark vänskap tål bråk och meningsskiljaktigheter. Man ska kunna bråka om mycket, för oftast stärker detta vänskapen. Jag har några vänner som jag anser mina närmsta, där jag kan säga i stort sett allt och dom finns där för mig oavsett vad. Utan dessa eldsjälar vet jag inte vad jag skulle göra. Men även vänskap har sina gränser... Och som i förhållanden finns det även "Big no no's" i vänskap, saker man ALDRIG gör, oskrivna lagar.

Alla vänskaper ser olika ut. Det är ju inte så att man umgås dagligen med alla.. Alla vänskaper har sitt utseende eller hur man ska säga.

Härom veckan så blev det en meltdown med en när och kär vän, tror vi båda hade too much i våra liv. Jag var förtvivlad, gråten gjorde att jag fick svårt att andas och en smärre panik bröt ut. Jag älskar den här vännen SÅ galet mycket så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag kände att jag inte kunde vara hemma själv och ville prata med någon.. Vad gör man när man känner att dom man skulle vilja prata med inte riktigt känns, ja att dom har tid med en? Som tur är har en gammal vänskap blommat upp igen som jag är jätteglad över och hon kom till undsättning. Ibland kan det vara guld att mata fiskarna med jordgubbar. Just saying :) 
(Vill bara säga att vår meltdown var kort men intensiv och allt är bra nu.)

Vet inte vad jag vill ha sagt med mitt svammel egentligen, men kanske att vänskap är för dyrbar för att man ska trampa på den och tro att den håller oavsett vad. Jag tror att man måste inse att den faktiskt har gränser och att det är viktigt att man är ärliga mot varandra. Är man ärlig går det att ta sig igenom även de tuffaste tider, men väljer man att ljuga eller bara vara tyst så vettefan.. Eller väljer att säga att man är ärlig men så visar det sig att man inte varit det. 

Tänker inte räkna upp mina vänner, ni vet så väl vilka ni är oavsett hur ofta/sällan vi hörs. Ni finns i mitt hjärta och jag älskar er oerhört mycket. Vi har ups and downs, men litar på att vår vänskap klarar av det så länge vi är ärliga mot varandra.

Massa kramar och kärlek till er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar